Min dag :3

Dagen började 5.30, då jag väcktes av mina småsyskon. (Det var tur, för min väckarklocka ringde inte). Jag tog då en dusch och fixade mig samt åt frukost. 7.25 hade jag avtalat med min mentor att hon skulle hämta mig vid en "storväg", men det gjorde hon inte. Jag stod där i kanske... 20 minuter, sedan frågade min Svenskalärare om jag ville ha skjuts. Eftersom att mentorn aldrig kom, så tackade jag ja. (I bilen så ringde Svenskaläraren till min mentor och frågade varför hon inte kom, och då visade det sig att hon var hemma med sjukt barn.)

Skoldagen började 8.00 med att plocka upp skräp på "våran skolgård" (vi har typ inte någon skolgård, vi plockadeupp skräp efter dagisbarn och ungdomspsyk-personalens fimpar... Äckligt.) Efter städningen var det svenska (läste bok), efter det studietid och sedan Engelska.
På engelskan så skulle man gå ihop en grupp och översätta en text om "Boston's Tea Party". Jag arbetade med två killar från min klass och översatte texten i ett grupprum.  Well... Man kan väl inte precis säga att vi fick mycket gjort. Vi var gaaanska oseriös och skrattade bort halva lektionen. Men det gör inget! Texten var ändå ganska... tråkig. 

Efter Engelskan hade jag fiollektion - den gick sådär, var så otroligt trött - och slutligen LUNCH! (12.30).  13.00 började min dubbeltimme i matte. Jag är stolt över mig själv, gjorde 15 tal! (Annars brukar jag max göra 5.) 

Efter matten så gick jag hem på 35 minuter, är stolt över mig själv... och nu sitter jag här. Ska snart ta bussen till konfirmations-föräldramöte. Kul. 

Hur har eran skoldag varit?

Kommentarer
Postat av: Eliit på gSm

Heej ♥

2012-04-26 @ 21:36:11
URL: http://stockholmarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0